טיפים לגירושים מוצלחים

דצמבר 11, 2017 ofarik No comments exist

"לפרק את הנישואים בלי להתפרק נפשית"

לאורך השנים משרדנו עזר וסייע למאות זוגות שבחרו "להפריד כוחות". חלקם בחרו לעשות את הפירוק בטוב – חלקם בחרו לצערנו, ולצערם - בלא כל-כך טוב. ראינו משפחות מתפרקות וילדים שנקלעים לתוך תסבוכת הגירושים - ואין יותר כואב מזה. הבחירה להתגרש הייתה של ההורים - אך הילדים עמדו בתווך ולא הסכימו לספוג את ההתנהלות הקלוקלת הנ"ל. אם אתם לקראת הליך גירושים, או מכירים זוג שבאמצע ההליך – הכנו עבורכם 5 טיפים שיוכלו לסייע לכם, ולילדכם ולו במעט במהלך הגירושים וגם ביום שאחרי.

  • לא לפני הילדים

אין ילד להורים גרושים שלא זוכר את תהליך הגירושים של הוריו. חלקם לקחו את זה מאוד קשה, חלק אחר בחר צד והשאר קיבלו זאת בהכלה והבנה. עשו לילדים שלם טובה גדולה וחסד והימנעו מלהביע דעה שלילית כלפי בן הזוג בפני הילדים. הילדים מבינים וקולטים הרבה יותר ממה שנדמה לנו...

כמו שאומרים, "מבן הזוג אפשר להתגרש אבל מאמא ואבא לעולם לא! אל תגרמו לילדים להיות נוכחים בחוויות לא נעימות שישאירו להם צלקות להמשך חייהם. השאירו אותם כמה שרק ניתן מחוץ למסכת החיכוכים בינכם.

  • שני צדדים למטבע

הטיפ הבא מצריך כוחות נפשיים אבל הוא הכרחי. זכרו אחד לשני 'חסד נעורים' והכירו תודה על הזמן המשותף שחלקתם יחד וארגז הכלים שרכשתם אחד מהשניה. קשה לך בתהליך? הצד השני לא פחות סובל, גם אם לפעמים זה לא נראה כך, שני הצדדים סובלים במהלך הליך הגירושים. הקפידו להיזכר ברגעים היפים שלכם יחד והיאחזו בזכרונות מימים טובים יותר. באופן הזה תוכלו להיות שלווים ורגועים יותר כלפי הצד השני, מה שיתרום ויקל על שניכם בסופו של דבר לשמור אחד לשני חסד נעורים, להכיר תודה ולהעריך את הזמן המשותף שחלקתם יחד.

  • כבוד המשפחה

נסו לשמור על כבוד הדדי עם המשפחה של בן/בת הזוג לשעבר. הם כאן עכשיו ויהיו כאן גם בעתיד, ויותר משזה חשוב לכם, זה חשוב לילדים שהמשפחה תישאר שלמה ומלוכדת ככל האפשר גם לאחר הגירושים. אל תגרמו להם להיות בקונפליקטים מול סבא וסבתא, חוץ מזה שאף פעם אין לדעת מתי תזדקקו להם.

  • לשון הרע? לא מדבר אליי

 אז יצאתם לשוק הרווקים והחלטתם לצאת לפאב השכונתי עם כמה חברים טובים, טיפה אלכוהול ומתחילה שיחה על החיים... אנשים אוהבים לדבר ולרכל אל תתנו להם דלק להמשיך ואל תתפתו "ללכלך" על בן הזוג לשעבר בציבור. אנחנו יודעים, זה לא קל אבל זה ישרת אתכם בעתיד אנחנו מבטיחים. וגם זה עשוי לחסוך מכם תביעות דיבה ולשון הרע מתוך נקמנות.

  • מה ששנוא עלייך אל תעשה לבן/בת זוגך

לפני כל צעד חשבו תמיד אם הייתם שמחים לקבל את המעשה מהצד השני. השתדלו להפיץ טוב בעולם ולא לפעול מתוך נקמנות ועלבון. לרוב זה מביא לתגובת נגד שעלולה לגרור את שניכם למחוזות לא נעימים ומיותרים שיגרמו צער, כאב לכולם ואף עלויות כספיות מיותרות בדיונים בבתי המשפט..

 

כל מי שעשה מטווח בשירות הצבאי זוכר את המפקד שאמר "הוראות אלו נכתבו בדם". לשמחתנו הטיפים האלו לא נכתבו בדם במלוא מובן המילה אבל עם השנים ראינו מאות משפחות מתפרקות מעבר לגירושים. עשו לעצמכם ובעיקר לילדים טובה וקראו שוב את הטיפים. הליך הגירושים לא חייב להיות אמוציונלי ואלים - אפשר גם אחרת. תנו לנו הזדמנות להוכיח לכם שאפשר גם אחרת.

נשמח לעמוד לרשותך ולעזור בתהליך! מוזמן או מוזמנת להשאיר פרטים ונחזור אלייך.

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *