ים של דמעות וחובות

ספטמבר 7, 2016 אליהו סלמאסי No comments exist

סיפור חייה הטראגי של צעירה בת 27 מהפריפריה, שצברה מיליון שקל חובות בצל הטרגדיות של חייה: אונס קבוצתי מזעזע בנערותה, אשפוזים במחלקה פסיכיאטרית, בעל שסיבך אותה עם בנקים, יציאה מהארון בתל אביב ומאהבות ש"חגגו" על כרטיס האשראי שלה * הסוף דווקא אופטימי

חדשות לבקרים מופיעים בפני רשמי בתי המשפט חייבים מיואשים אשר נלקעו למצבים כלכליים בלתי אפשריים. ברוב המקרים מדובר בסיפורים מהחיים על אנשים שהסתבכו באינספור תיקי הוצאה לפועל, ולבסוף - נאלצו להפוך לפושטי רגל. כזה הוא גם הסיפור של יעל (שם בדוי), בת 27, שעל אף גילה הצעיר יש באמתחתה סיפור חיים שיכול לפרנס תסריט טורקי ישראלי קלאסי.

דומה כי גם רשם בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט דורון חסדאי, לא יכול היה להתעלם מהסיפור של יעל, ובעיקר מהתצהיר קורע הלב שגולל בפניו את סיפור חייה מלווה בדוקומנטים מצהיבים להוכחת הטענות, במסגרת בקשתה לכינוס נכסים והכרזתה כפושטת רגל. סכום החובות שעומדים על הפרק: מיליון שקלים.

korban_min

קשר משפחתי
השלב הטראגי בסיפור של יעל, בת למשפחה מעיר קטנה אי שם, מתחיל כבר בילדותה: בגיל 12 היא היתה עדה לגירושים קשים של הוריה ועברה לגור עם אביה, בניגוד לאחיותיה האחרות, שהתגוררו עם אימה. בגיל 14, בעקבות מצב כלכלי קשה, נאלץ אביה לעבור ולהתגורר ברכב שלו, אותו החזיק במסגרת עבודתו, מה שאילץ אותו לפנות לשירותי הרווחה, ולשלוח אותה ללמוד בפנימייה. המשפחה, צריך לציין, כבר היתה מוכרת לשירותי הרווחה; אימה של יעל הגישה במשך השנים מספר תלונות נגד אבי המשפחה, והאב נעצר. יעל מספרת בתצהירה, כי התלונות הללו התבררו לבסוף כתלונות שווא.קשר משפחתי

כך או כך, יעל שהתה בפנימייה כשנה וחצי, אולם אז אושפזה בבית החולים בשל מצב נפשי קשה, בין היתר בשל ניסיונותיה להתאבד. ארבעה חודשים חלפו, ואחרי שמצבה התייצב, היא שוחררה ושבה לפנימייה. "לא עברו מספר חודשים ועברתי אירוע חטיפה", היא מספרת, "במהלך החטיפה נאנסתי מספר פעמים על ידי שני גברים".

לתצהיר שהגישה יעל לבית המשפט צורפו נספחים שונים, ביניהם גם הכרעת דין מבית המשפט המחוזי בנצרת, שם הרכב של שלושה שופטים הרשיע שני נאשמים בביצוע עבירות מין חמורות נגד יעל.

korban_210_123
אחר כך, במקום להסיע אותה לביתה, הנאשם הראשון הסיע אותה דווקא אל ביתו, שם הוא אנס אותה שוב ואף כינה אותה "שפחת המין שלי". רק בשעות הבוקר המוקדמות למחרת, הוא הניח לה לצאת מביתו, כשמצבה הנפשי קשה מאוד. היא הזעיקה את אמה לאחר ששאלה מכשיר טלפון מאדם אותו פגשה.זה קרה ב-11 בספטמבר 2007, לאחר שיעל הכירה בחור בן 38 על גדות נהר הירדן. הבחור הזה, שבתחילה נראה נחמד, לקח את יעל במכוניתו של חברו למקום מבודד, ושם הורה לה לעבור למושב האחורי של המכונית, הפשיטה בניגוד לרצונה והורה לה לבצע בו מין אוראלי, תוך שהוא משתמש בכוח. לאחר מכן הוא הבטיח להחזיר אותה לביתה, אבל במקום זאת הוא הסיע אותה לביתו של הנאשם השני (43), שם הפשיט אותה, אנס אותה מספר פעמים והיכה אותה. יעל לא הספיקה להתלבש, ואז הנאשם השני תפס אותה ואנס אותה אף הוא בכוח.

בהחלטתם להרשיע את הנאשמים ציינו השופטים, בין היתר, את הערכת המפקחת המחוזית לנפגעי עבירות מין, לפיה יעל תהיה תלויה עוד הרבה שנים באחרים, ותזדקק לטיפולים פסיכולוגיים ואולי אף פסיכיאטריים.

לאחר האונס המזעזע שעברה, מצבה הנפשי והבריאותי של יעל הידרדר פעם אחר פעם בתקופות שונות. היא אושפזה מספר פעמים, לעיתים נכבלה למיטתה בכוח בשל התקפי אובדנות וזעם. במשך שמונה חודשים היא אף אושפזה במחלקה פסיכיאטרית סגורה, עד שהשימוש בתרופות סייע לה, והיא שוחררה לאחר שאובחנה כסובלת מ"אישיות גבולית".

od_salmassi_eliyahoo_195-210

זהות בדויה
לאחר שחרורה החלה יעל ללמוד בבית ספר תיכון אקסטרני ובו גם סיימה את לימודיה. "לאחר תקופה נוספת התחתנתי", מספרת יעל, "זאת כדי לא לחשוף את זהותי המינית כלסבית, וכדי לא לחזור למחלקה בה הייתי מאושפזת... אבל ברגע שנחשפה זהותי כלסבית, החלטתי להתגרש". לדבריה, במהלך נישואיה ניהלה חשבון בנק עם בעלה, שלאחר הגירושים הותיר אותה עם חובות גדולים, בעוד שהוא ניכס לעצמו את הרכוש המשותף שלהם.

בשלב הזה, מספרת יעל על המעבר לאזור המרכז: "החלטתי לבנות את חיי מחדש. התחלתי לצאת עם בנות זוג שונות מהקהילה, אך עקב מצבי הנפשי, האמנתי בכולן והפקדתי בידיהן את כרטיס האשראי שלי ואת הצ'קים. הן החלו ליצור חובות... נושים רבים החלו להתדפק על דלתי מבלי שאדע במי מדובר, עד שהבנתי כי מדובר בהתחייבויות שונות שבנות הזוג שלי יצרו... משלא יכולתי לעמוד בחובות, נפתחו תיקי הוצאה לפועל רבים נגדי, והנושים החלו לנקוט בהליכים".

ashray1
עו"ד סלמאסי הגיש את הבקשה בשמה של יעל, אליה צירף כאמור נספחים שונים, ובכלל זה התצהיר שמפרט את סיפור החיים הבלתי אפשרי שעברה עד כה הצעירה בת ה-27. הוא ביקש להשית עליה צו תשלומים חודשיים קבועים של 200 שקל בלבד לנושיה.מצבה הכלכלי של יעל הפך בשלב הזה לבלתי אפשרי. חשבון הבנק שלה נחסם והוטלו עליה הגבלות ועיקולים. במקביל, היא הצליחה להתגבר על מצבה הנפשי שאיים להחזיר אותה לאשפוז, ופנתה לעו"ד אליהו סלמאסי, כדי שיסייע לה להסדיר את חובותיה. "כיום כל רצוני הוא לסיים את חיי מבלי שחובות אלו ימשיכו לרבוץ עוד לפתחי ושנושים יפסיקו להתדפק על דלתי ולרדוף אותי", אומרת יעל, "ברצוני להתחיל בפרק ב' בחיי, להשתקם סוף כל סוף ולחוות חיים נורמטיביים להם מעולם לא זכיתי או חוויתי בכל שנותיי מאז הייתי ילדה קטנה ועד היום...".

הרשם נענה לבקשה במלואה, וקבע בנוסף כי העיקולים על משכורתה של יעל, העובדת כיום כעוזרת טבח במסעדה, יבוטלו, בעוד שהכספים אשר כבר עוקלו ממנה יועברו לקופת כינוס הנכסים.

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *